روال عادی

دوستی میگفت خوشبحالت که هنوز هم اجازه داری گاهی از خونه کار کنی. بهش گفتم شاید منم تا همین چند سال قبل اینو یک مزیت میدونستم ، شاید هم  چیزی که میخوام بگم  در مورد آدمهایی مثل من بیشتر مصداق داره ، ولی من در حین کار در خانه بازدهی ام پایین میاد ، حتی کارهای اداری خودم را هم نمیتونم خونه انجام بدم . البته نمیتونم که نه بیشتر باید بگم نمیخوام چرایی را هم نمیدونم. 

عاشق خانه ماندن ، لم دادن ، چای  گیاهی نوشیدن ،چیزهایی مثل شکلات ، اسموتی، جوانه ها، نان .. ..درست کردن .

خانه برایم واقعا امن است . نمیدونم از کی خانه برایم فقط با  استراحت  تداعی شده . یادمه سالها قبل اینطور نبودم.

خلاصه خودمو جمع و جور کردم مدتیه.  از حال و هوای کرونایی که برای من تا همین یک ماه قبل کش اومده بود  اومدم  بیرون.

هر روز صبح زود از خونه میزنم بیرون  ( برای من نه و ده زوده ولی خوب قرارملاقات های هشت هم  جدیدا  ولی بندرت میگدارم ). 

چکار میکنم ؟  یا قزاز ملاقات دارم یا میرم کتابخانه یا قهوه خانه به کارهام میرسم یا هر کاری دوست دارم  گاهی هم وسایلهای باشگاه را برمیدارم که یعنی بروم  ولی بیشتر وقتها نمیرم 

تغییر دیگه : ظهرها  بندرت  میخوابم یا چرت میزنم . 

تغییر سه نمیتونم یگم خیلی ازش راضیم  ولی فعلا بهش احتیاج دارم : بسیار بندرت  فیلم و سریال می‌بینم.   در حقیقت  اصلا سریال نمیبینم . هر از گاهی محض خالی نبودن عریضه تلویزیون را روشن میکنم.بر حسب شانس یک فیلمی چیزی میبینم  .

‌کمی !! بیشتر از قبل  با دوستان و همکارا  قرار میگذارم 

کمی!! کتاب میخونم  بیشتر چیزی گوش میدم

بیرون از خونه   اینستا و کو نمیبینم

خیلی کمتر با پسر بیرون غذا میخوریم .

 این چند عادت جدید یا بهتر بگم ترک  این عادت هایی که سالهای اخیر در من شکل گرفته  بودند بهم حس  پیشرفت شخصی میده

خلااااااصه خیلی احساس بهتری دارم

  معایب ۱ : ویتامین فیلم خوبم   کم شده البته  زیاد تمرکز نمیکنم  روش. ولی حسابی کمبودش را حس میکنم

۲ نمیتونم در طول روز  اونجوری که دوست دارم  بخورم و بیاشامم 

۳ خسته میشم  خونه میام  چیزی میخورم میخوابم 


راستی در  پر کردن فرم‌های مالیاتی یک گزینه داریم که باید بنویسیم چند روز در خانه کار کردیم و به تعداد اون روزها یک پولی بهمون  برمیگرده . این  هم تایید سختی کار در خانه است .

 . 

نظرات 4 + ارسال نظر
افق بهبود شنبه 11 آذر 1402 ساعت 13:14 http://ofogh1395.blogsky.com

به نظرم کار کردن تو خونه خیلی خوبه
(شاید چون تجربه ش نکردم) برای مامانا با بچه ی کوچیک

سلام افق بهبود
من کار از خونه برای مادرهایی که بچه کوچکشان هنوز مهد یا مدرسه نمی رود را توصیه نمی کنم مگر اینکه که یک ادم بزرگسال در این ساعات از بچه مراقبت کند . مادر بودن در این زمان وقتی بچه ها مهدنمی روند یک شغل کامل است و به باندازه کافی سخت است .

عالیه جمعه 10 آذر 1402 ساعت 19:24

ممنون میشم تفسیر هر کدوم از سوالاتی که ازرصبا کردید رو بنویسید،
من کارم رو دوست ندارم اما فعلا گزینه بهتری سراغ ندارم کما اینکه شغلم امنیت بالایی داره و تا شرایط بهتر باید ادامه بدم

سلام عالیه جان
دارم یک پست در این مورد می نویسم

صبا چهارشنبه 1 آذر 1402 ساعت 23:31 https://gharetanhaei.blog.ir/

سلام

راستش انتظار نداشتم با این دقت کامنتم رو جواب بدید

کلا که کار کردن رو دوست دارم و اصلا نمی تونم تصور کنم کار نکنم. کار الانم رو دوست ندارم اولا چون محل کارم خیلی شل هستند! یعنی عملا هیچ تسک مشخصی ندارم و خودم هی باید بگردم ببینم چی کار میتونم بکنم و چون کلا کارم ریسرچ هست خیلی ددلاین آنچنانی نداره و کلا تسک محور نیست. بعدشم حس میکنم کارهایی که میکنم خیلی ارزش خاصی به رزومه م اضافه نمیکنه و بخاطر همین انگیزه چندانی ندارم برای انجامشون.
دنبال یه کار دیگه فعلا نمی تونم باشم و حداقل باید چند ماه دیگه اینجا باشم! شایدم مجبور بشم تا آخر قراردادم که دوسال دیگه هست همین جا بمونم.
همه ی اینا در بی انگیزه کردنم تاثیر داره و کلا هم وقتی انگیزه نداشته باشی تمرکز چندانی هم نخواهی داشت و من کلا شخصیت دقیقه نودی دارم و یه مقدار adhd که باید تلاش کنم برای تمرکز کردن.
و خب از خونه کار کردن هم بهش اضافه شده و شده چیزی که الان هستم. از خودم راضی نیستم و هی تو یه چرخه سعی میکنم بهتر بشم و چند روز تلاش میکنم و بهتر میشم ولی تا یه چیزی پیش بیاد تمرکز و انگیزه م پایین میاد و از اول ...

خب این بود یه کامنت غیرکلی.

ببخشید سرتون رو درد آوردم.

چالش هایی که شما دارید توی تمرکز کردن و اهمال کاری و .. منم دارم. واسه همین رشته تون رو پرسیدم.
کلی آرزوی موفقیت و شادی برای شما

صبای عزیز
ببخش که آلان جواب می دم سرماخوردگی شدید گرفته بودم یک دلیل دیگه هم این بود که گفتم اول بلاگت را بخونم که متاسفانه نتونستم. با توجه به اینکه دوستان دیگه هم در این مورد سوال پرسیده بودند تصمیم گرفتم یک پست در این مورد بگذارم

صبا سه‌شنبه 30 آبان 1402 ساعت 23:33 https://gharetanhaei.blog.ir/

من الان دچار یه تضاد هستم هم حوصله ندارم برم سرکار. هم از خونه کار کردن خسته شدم و کلا هم که تمرکز ندارم. البته بخاطر کارم هست تا یه حدی!

اشکال نداره بپرسم شما چی خوندید؟

سلام صبای عزیز،
. نوشته ات که خیلی کلی بود .
با این حال : تصاد که یک بخش جدایی ناپذیر از زندگی روزمره است که هر از گاهی شدت و محورش عوض می‌شود
. من متوجه نشدم که کارت را دوست نداری یا از خونه کار کردن را دوست نداری یا کلا دوست نداری کار کنی
، تمرکز نداری در همه موارد یا کار ..از کی اینطور شدی
. وقتی آدم کار میکنه بلاخره بالا و پایین داره خستگی داره گاهی تنش داره.... ولی وقتی بیشتر وقتها احساس می کنی جای درستی که واقعا باید و دوست داری نیستی ممکنه مشکل از کار باشه دنبال این بودی اون کاری که واقعا دوست داری را پیدا کنی؟
گرچه بنطر کلیشه ای میاد ولی بهت توصیه میکنم با مشاور یا درمانگر صحبت کن .
آخر هفته وبلاگ جالبت را بیشتر میخونم . شاد باشی

من مشاوره و درمان سیستمی خانواده خوندم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد