ساعت های زیبای بعد باران

اومدم خونه از پنیری که از دو لیتر  ماست های  به ثمر نرسیده ام  درست کردم با نون تازه خوردم 

تصمیم دارم دیگر روزها چرت نزنم ( همش در حال تصمیم جدید گرفتنم ) علتش اینه که شنیدم خواب بعد از غذا قند خون را بالا می‌برد 


نیم کیلو میوه کاج خوردم . باران شدید قطع شد دوچرخه را برداشتم رفتم بیرون هوا محشر بود مثل بهترین وقتهای شمال نه گرم نه سرد  پاکیزه ...

از جنگل پشت خونه گیاه  گزنه  چیدم که اسموتی درست کنم . گزنه دستام را گزیده  مثل برق گرفته ها شدم یکبار یک‌جایی خوندم چون گزنه سیستم های ظریف  عصبی را تحریک میکند بعصی ها عمدا گزنه را به پوستشان می‌مالند 

من معمولا دستگش نمیپوشم  برای گزنه چیدن


چند سال قبل توی  یوتیوپ خانمی را دنبال میکردم  که خام خوار  وگان بود دوره های شناخت گیاهان جنگلی و نحوه مصرفشان را می‌گذاشت. خیلی دلم میخواد گیاهان جنگلی را بشناسم شاید هم خودم دوره بگذارم.  یکبار دو دوست ایرانی را که دعوت کردم رفتیم پیاده روی برایشان دو سه تا گیاه را چیدم توی خونه با موز اسموتی درست کردم براشون گفتند این اسموتی علف هست .


بهرحال دوچرخه سواری یکساعته شارژم کرد. بعد رفتم خرید گلی سالاد و جوانه بروکلی و قارچ و تربچه ......خریدم . فقط سالم . من وسواس بیمار گونه خرید خوردنی‌های سالم دارم حتی اگر نخورم . 


راستی  ایران که بودیم یک گیاهی بود تو سبزی‌ها .  ما وقتی سبزی پاک میکردیم اونو جدا میکردیم دور میریختیم اینجا ترکها میفروشند کیلویی ده یورو اسمش هست  خُرفه (نام علمیPortulaca


مزه خاصی داره  ولی خواص خوبی داره ترکها و افعانها اونو  تو کره سرخ می‌کنند فکر کنم چیزهای دیگه هم بهش اضافه می‌کنند بافت لطیفی داره   من خام میریزم تو سالاد   

 امروز از معازه هندیها بامیه خریدم هم   خام و پخته میخورم

 

برلی اولین بار از این سالادهای قاطی که توی پلاستیک بسته شده خریدم چون رنگارنگ بود نمیدونم بشورمش یا نه چون خورد شده است 


یک راستی دیگه قیمت‌ اجناس بفهمی نفهمی کمی ارزونتر شده حدود فکر کنم  چند درصد البته من بیشتر در مورد  لبنیات متوجه شدم . شرکت برق هم  بتازگی  کمی از پولی که زیاد کرده بود را پس میده .


اینقدر انرزی روانی و  مکانیکی ام بالاست که اگر پایه داشتم میتونستم دوباره برم دوچرخه سواری . 

اخرین راستی  پسر از باشگاه که برمیگرده سر خیابونمون میپرسه چیزی احتیاج نداریم بخرم ، احساس خوشبختی نکنم آخه من ؟


نظرات 3 + ارسال نظر
مامان فرشته ها سه‌شنبه 7 شهریور 1402 ساعت 21:45 http://mamanmalmal.blogfa.com

ووو ۱۰یورو
اینجا توی جنوب ما به عنوان سبزی خوردن میخوریم طبع خنکی داره و در فصل تابستون فراوونه کاشتش هم راحته کافیه ساقه اش بزارید تو خاک خودش رشد میکنه

چه جالب میتونم امتحان کنم.

فرشته یکشنبه 5 شهریور 1402 ساعت 10:28

خاله من با گزنه پوست پاشو پوشونده بود میگفت باعث کمتر شدن درد میشه ولی فکر کنم درد وسوزش باعث میشه درد قبلی فراموش بشه

اینو تو اینترنت پیدا کردم . وقتی گزنه را لمس می کنیم چه اتفاقی می افتد؟ استیل کولین به زیر پوست می رسد و رگ های خونی را در آنجا تحریک می کند، به طوری که جریان خون افزایش می یابد. سروتونین به نوبه خود باعث افزایش جریان خون در عضلات اسکلتی می شود.

گردش خون در برابر التهاب خوب است، زیرا هرچه خون بیشتر باشد، تجزیه سموم و عوامل بیماری زا که در کانون های التهاب ذخیره شده اند آسان تر است.

هنوز در نهایت مشخص نشده است که کدام یک از مواد تعیین کننده است. اما اینها توضیحات قابل قبولی هستند که چرا مالیدن گزنه به مشکلات مفصلی کمک می کند.

لیلی جمعه 3 شهریور 1402 ساعت 04:47 http://lostinwonderland.blogsky.com

چه جالب نمی‌دونستم میوه کاج خوردنیه! گزنه پوستتون رو خراب نکنه.از خرفه در ایران هم برای تهیه شیرینی و آش ماست و... استفاده میشه.

گزنه پوست را خیلی تحریک میکند حتی تاول میزند گاهی ولی من خوشم میاد نمیدونستم که خرفه برای شیرینی هم استفاده میشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد