گزارش نوشتن

امروز از ساعت ده یازده تا الان که دوازده شب است تمرکز گذاشتم روی یک گزارش و بالاخره چند دقیقه پیش فرستادمش   انگار یک کوه از پشتم افتاده باشه

البته بینابین کمی هم کارهای دیگه اندکی  کردم ولی واقعا با پشتکار کار کردم .در تمام مدت هم موزیک تمرکز عمیق با صدای نسبتا بلند روشن بود که خیلی بمن کمک می کند غذا هم آرشیو توی یخچال و تقریبا نیم کیلو گردوی تر با پوست را شکستم خوردم و نصف نارگیل تازه

ما  در کارمان هر چند ماه یکبار اگر اتفاق خاصی نیفتد و علاوه بر اون هر زمان هم تغییرات ناگهانی  در مورد یک خانواده رخ دهد مثلا اگر خانواده دیگر نخواهد همکاری کند یا اداره بچه ها بخواهد فرد متخصص یا حتی شرکت را عوض کند باید یک گزارش چند صفحه ای از هشت صفحه به بالا  بنویسیم و بفرستیم اداره بچه ها . برای ما که زبان مادریمان نیست علاوه بر مشکلات محتوایی باید از نظر گرامری و جمله بندی هم همه چیز را مدام چک کنیم و حتی می تونم بگم به همین دلیل گنجینه لغوی هیچوقت نمی تونیم به پیچیدگی  و سریعی کسانی که زبان مادریشان است گزارش بنویسیم. و این فشار مضاعفی برای ما هست چون خیلی تحت فشار هستیم  مخصوصا که این گزارش را چندین نفر گاهی چندین سازمان  و در صورت نیاز  برای چندین سال آرشیو می شود .

پیچیدگی دیگری که وجود دارد اینست ما در عین اینکه که باید به اداره بچه ها در مورد آنچه در مورد خانواده و اعضای آن مشاهده کردیم بنویسیم و در این مورد صادق باشیم و چیزی را قایم نکنیم یا از قلم نندازیم باید هوای خانواده را هم داشته باشیم و بیخود و بی جهت به قول معروف خانواده را زیر سوال نبریم و متهم به کاری که نکردند نکنیم و برایشان دردسر ایجاد نکنیم مخصوصا  چون اینجا هدف حمایت از بچه هاست چیزی را هم بخاطر آشنایی و رودربایستی ندیده نگیریم

تازه از فردا اگر بنشینم عملکرد ماهیانه ام را بنویسم حتی اگر امروز شروع کنم  برای دوشنبه وسه شنبه تحت فشار نیستم > همش باید بنویسم بنویسم

اولش واقعا سخته شروع کنم . حاضرم هرکاری کنم نشینم سر نوشتن  اما وقتی یک ساعت اول می گذرد خیلی احساس بهتری پیدا می کنم .حتی گوش شیطان کر کم کم کمی هم خوشم میاید

اوکی من یک روز شنبه خوشگلم را بخاطر این گزارش خراب کردم . چاره ای هم نداشتم چون مهلت فرستادن تمام  شده بود . حالا یکی دو  روز در هفته را کاملا آزاد می کنم و برای خودم تفریح می کنم از این بابت کارم را دوست دارم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد