پرسشنامه طرحواره از خودگذشتگی

https://ravanshenasi-zima.ir/%D8%B7%D8%B1%D8%AD%D9%88%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D8%AB%D8%A7%D8%B1/


پرسشنامه طرحواره ایثارگری(خودگذشتگی


افراد با طرحواره ایثارگری چه ویژگی هایی دارند؟

اگر 5 مورد یا بیشتر از این عبارات شما را توصیف میکند دچار تله ایثار (انقیاد) هستید:

  1. دیگران معمولا برای کمک و راهنمایی به من مراجعه میکنند.
  2. من بیشتر از خودم به دیگران فکر میکنم.
  3. اگر یکی از نزدیکانم به من نیاز داشته باشد همه چیز را کنار می‌گذارم و هرجور شده به او کمک میکنم.
  4. بیشتر از چیزی که دریافت می کنم به دیگران می‌بخشم.
  5. تمایل دارم کارهای دیگران را انجام دهم، چون انجامشان برای من، آسانتر از این است که ببینم خودشان دارند تلاش میکنند.
  6. اگر کسی از من بخواهد کاری برایش انجام بدهم، از اینکه به او نه بگویم، احساس گناه میکنم.
  7. گاهی از فرط انجام کارهای دیگران احساس خستگی و فرسودگی می‌کنم.
  8. برای من خیلی سخت است که کسی را در رنج عاطفی ببینم.
  9. من به ندرت احساسات و نیازهام را بیان می‌کنم چون معمولا روی احساسات و نیازهای طرف مقابل متمرکز هستم.
  10. این خودخواهانه است که نیازهای خودم را مقدم بر دیگران قرار بدهم.
  11. نیازهای دیگران را به نیازهای خودم ترجیح میدهم.
  12. حتی زمانی که می خواهم در برابر خواسته ی دیگران، نه بگویم بله می گویم؛ چون توانایی نه گفتن در برابر خواست دیگران را ندارید.
  13. برای اینکه هیچوقت با دیگران دچار تعارض نشوم، هیچوقت مخالفت خود را ابراز نمیکنم.
  14. فکر میکنم اگر به نیازهای خودم اهمیت دهم، خودخواهم
  15. بیش از حد به مشکلات دیگران توجه میکنم.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد