نوشیدن آب بیش از حد می تواند کشنده باشد( متن علمی ترجمه ای تی

برای من که هم تازه بود هم بسیار مهم ....

 زنی که پس از نوشیدن بیش از حد آب به سرعت  جان خود را از دست داد، توجه  همه را به چیزی که به عنوان مسمومیت با آب شناخته می شود، جلب می کند..".

نوشیدن آب بیش از حد می تواند سطح سدیم را در بدن مختل کند و باعث متورم شدن سلول ها شود.

میلر گفت که سامرز در 4 جولای دچار سردرد شد و احساس کرد که آب کافی دریافت نمی کند. او گفت که او در طول 20 دقیقه قایق سواری از یک ساحل شنی تا اسکله، چهار بطری آب نوشید و بعداً در روز در خانه غش کرد و هرگز بیدار نشد.

میلر می‌گوید: «این رگ‌های خونی او را مانند پیچ ​​خوردگی در شیلنگ گرفت و جریان خون به مغز را قطع کرد.

با مسمومیت با آب، تعادل الکترولیت بدن از تعادل خارج می شود

مسمومیت با آب، که به عنوان سمیت آب نیز شناخته می شود، نادر است، اما زمانی رخ می دهد که فرد خیلی سریع آب بنوشد، تعادل الکترولیت بدن را به هم ریخته و باعث می شود سطح سدیم بدن به سرعت کاهش یابد.

سدیم به حفظ فشار خون کمک می کند و برای عملکرد سالم اعصاب، ماهیچه ها و بافت های بدن ضروری است. با این حال، زمانی که میزان سدیم در مایعات خارج از سلول‌ها به دلیل مصرف بیش از حد آب کمتر از حد طبیعی می‌شود، آب برای متعادل کردن سطح سدیم به داخل سلول‌ها هجوم می‌آورد و باعث متورم شدن سلول‌ها می‌شود. هنگامی که سلول های مغز متورم می شوند، می تواند تهدید کننده زندگی باشد.

دوندگان ماراتن به ویژه در معرض خطر هستند

معمولاً خطر مسمومیت با آب هنگام نوشیدن آب پس از یک جلسه ورزش طولانی بیشتر است، زیرا بدن هنگام عرق کردن، آب و الکترولیت‌ها را از دست می‌دهد. به همین دلیل، افرادی که در ماراتن یا اولترا ماراتن شرکت می کنند، به ویژه در معرض خطر هستند.

با این حال، مسمومیت با آب همچنین می تواند نتیجه یک بیماری روانپزشکی، به اصطلاح پلی دیپسی روان زا باشد، که در آن فرد به دلیل احساس تشنگی شدید، مقادیر زیادی آب می نوشد، حتی اگر بدنش از نظر فیزیولوژیکی به آب نیازی نداشته باشد. این به ویژه افراد مبتلا به اسکیزوفرنی را تحت تاثیر قرار می دهد.

اینها علائم مسمومیت با آب است

 علائم اولیه مسمومیت با آب شامل کسالت شدید، خستگی، سردرد و کسالت عمومی است.

." علائم دیگر ممکن است شامل بی قراری، تحریک پذیری، اسپاسم عضلانی، تشنج و کما باشد.

در صورت تشخیص مسمومیت با آب، باید در بیمارستان درمان شود.

برای جلوگیری از مسمومیت با آب هنگام نوشیدن زیاد در یک روز گرم یا بعد از ورزش، هاروانی توصیه می کند مصرف آب خود را با نوشیدنی هایی مانند Gatorade یا تنقلاتی مانند میوه ها و سبزیجات کاهش دهید تا الکترولیت ها را دوباره پر کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد